Toho, kdo mi v posledních dnech psal skrz vzkazník v menu, prosím, aby mě kontaktoval na e-mail: blogerkasiwa@seznam.cz. Vzkaz bohužel neobsahoval žádné kontaktní údaje. Děkuji.

Páteční - konečná

28. června 2013 v 12:22 | Siwa |  Slovo za slovem 2013
Tak tu máme konec školního roku. Uf! Těšila jsem se na něj deset měsíců. Věci z intru sbaleny a bezpečně dovezeny domů, i když levé rameno mám až někde u pasu, jak jsem na něm musela nést obrovský těžký batoh (plus ještě školní batoh plný těžkých knížek na zádech plus desky s papíry v druhé ruce a srolovaný obrázek zastrčený ve velkém batohu, čouhající ven a náchylný k pomačkání). Jsem konečně doma. Juchachá! A teď budou následovat dva měsíce, které utečou jako vystrašená slepice (neptejte se, proč mě napadlo zrovna tohle).


Ano, včera jsem zapomněla na čtvrteční internátní ráno, ale dnes to nahrazuji. Stejně by šlo jen o domněnky, co budu mít na vysvědčení - což dopadlo jinak, než jsem chtěla.

Dostala jsem tedy dnes vysvědčení a naše učitelka na typografii mě nikterak nepřekvapila. Opravdu zbožňuju učitele se subjektivním hodnocením (velice, převelice silná ironie). Měla by hodnotit typografickou správnost toho, co jí odevzdáme, ne to, jestli se jí ten styl líbí, nebo ne. Spousta lidí u ní v prváku projela výtvarnou přípravu, protože "sice měli perspektivu dobře, ale jí se nelíbil ten styl". Skutečné zděšení bylo, když ta hrůza s jakousi perspektivou, která se perspektivě ani rovnat nemohla, získala jedničku, protože se učitelce líbil způsob stínování.
No, to by bylo obecně o ní. Ohledně té mé známky - chápu to, pokud jsem měla z poslední testu dvojku, ale skutečně netuším, co jsem tam ještě měla napsat, aby to bylo na jedničku. Vím, že jsem zapomněla minimálně jednu věc (ano, docela důležitou), možná to bude tím. Pak bych tu konečnou známku pochopila. Ale pokud mi dala dvojky i věcí jako plakát, visačka apod., v tom případě absolutně nesouhlasím. Nikdy mi to nevrátila k opravě, typograficky jsem to měla dobře. Proč tedy nějaká horší známka? Stoprocentně proto, že "se jí nelíbil můj styl". Zažila jsem to už jednou, když hodnotila práce dvěma spolužačkám. Koukala jsem na ni neschopná slova, když jsem zjistila důvod, proč má J. horší známku, když typografická práce byla odvedena v pořádku. Nikdy jsem tu učitelku nedokázala snášet a tím, že jsem ji ve druháku ještě víc poznala, se to nevylepšilo. Je mi to líto i vůči ostatním. Takhle by prostě profesor neměl hodnotit. Tohle není profesionální přístup.

To už je jak T. na výtvarnou přípravu, který hodnotí zase podle toho, jak moc si s ním člověk o hodině povídá o dění a drbech a jak moc se směje jeho vtipům. Když ho ignorujete a nesmějete se, ale děláte, máte štěstí, pokud si u něj získáte trochu respektu. Pokud neděláte a věnujete se svým věcem, šup, a špatná známka za hodinu je tam. Měla jsem štěstí, že jsem většinou dělala a občas se smála. Většinou zoufalstvím, když už ty vtípky a scénky byly opravdu moc. A občas jsem zrudla studem, když ten blok nemá učitel sám. Holt, nikdy bych nevěřila, že je něco takového možné, kdybych to nezažila na vlastní kůži. Ale má to i dobré stránky. Říkám si, že aby mě něco po tomhle všem překvapilo, bude to muset být opravdu extrém.

Vlastně jsem ale nenapsala známky. Tak z očekávané jedné dvojky se staly dvě. Ale jak mamka říká: když jsou dvě, aspoň si spolu budou moct hrát a nebude jim smutno. Ale mě je smutno. Typografie mě bavila, chci být knižní grafik, takže typografie je pro mě to nejdůležitější, a dopadne to takhle? Vypadá to, jako by mě angličtina nebo matematika bavila víc než to, což není pravda. Možná mít jinou učitelku, bavilo by mě to víc, pravda.

Dost už ale o škole, začínají prázdniny. Stejně s vysvědčením nic neudělám. Hlavně je pro mě úspěch mít z angličtiny jedničku. A němčiny a dalších předmětů, které jsem chtěla takhle mít. Co nějaká typografie... Myslím, že ji umím, což je důležitější než mít z toho známku. Známky málokdy vypovídají o skutečných vědomostech a úrovni. Dejte mi nějaká slovíčka z němčiny z první lekce a sotva něco sesmolím. Prostě jsem se jen dobře naučila na testy. Známky nejsou tak důležité, důležité jsou schopnosti. Mnoho lidí umí, ale ve škole už z principu to nedávají najevo, nebaví je to, nechtějí... Vy, co jste neměli moc hezké vysvědčení, nesmutněte. Nikdo nezná pravý smysl života, ale já si jsem jistá jedním - není ve známkách.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 es ef es ef | Web | 28. června 2013 v 20:38 | Reagovat

Je to pravda, měla jsem to podobně, kolikrát bylo všechno nespravedlivý, ale co s tím udělám?

2 es ef es ef | Web | 28. června 2013 v 20:38 | Reagovat

A jinak pěkný prázdniny.

3 Veri Veri | Web | 1. července 2013 v 23:00 | Reagovat

To je úplně všude, že učitelé výtvarných předmětů hodnotí práce dle toho, jestli to spadá do jejich vkusu či se jim to líbí a ne, jestli je to opravdu dobře. Musím říct, že mě to neskutečně štve a je to nespravedlivé, ale co s tím člověk nadělá, dle mého názoru by takový člověk snad ani neměl učit. A ano máš pravdu, že se takovým učitelům většinou líbí to, co se správností nemá nic společného.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama