Toho, kdo mi v posledních dnech psal skrz vzkazník v menu, prosím, aby mě kontaktoval na e-mail: blogerkasiwa@seznam.cz. Vzkaz bohužel neobsahoval žádné kontaktní údaje. Děkuji.

Čtvrteční internátní rána III.

15. listopadu 2012 v 8:23 | Siwa |  Slovo za slovem 2012
Je další čtvrteční ráno, další den, kdy se děsím angličtiny, další den, kdy jsem takový flegmatik, že je mi to jedno, a místo učení se nutím aspoň do toho blogového článku, který mě trochu uklidní po náročné půlce školního týdne.


Co se aktuálně u mě děje? V úterý jsme psali dva testy, před kterými jsem si docela věřila. Profesorka mi skvěle dokázala, že když nemám diář, zapamatuju si látku, ze které se bude psát, špatně. Totiž, ztratila jsem diář. Aspoň jsem si to myslela. Prohlédla jsem oba dva batohy, skřínky, koukala doma i na intru... Nikde nic. Věděla jsem, že ve škole nezůstal, ale kam se tedy mohl podít? Občas se mi dostal až na dno batohu, kde se položil jako deska pod učebnice, a jak by černý, nebyl ani trochu vidět. Hm, na co myslíte, že jsem asi po dvou týdnech narazila a kde? Samozřejmě ležel na dně školní tašky, kterou jsem celou dobu nosila do školy a skuhrala, že si nemůžu úkoly zapsat do diáře a všechno zapomenu.
Zpátky k testu. Zapamatovala jsem si, že máme psát z raného křesťanství... ale už jsem jaksi zapomněla, že to pak doplnila ještě o karolínskou a otonskou renesanci. Pět otázek, jedna z nich byla tohle. Tři centra této renesance. Dávala nám nápovědy, ale já važně netušila, odkud je ta německá návštěva na škole. Napsala jsem jedno město, ale věděla jsem, že je špatně napsané. Navíc jsem si nebyla jistá, jestli nepatří k jiné době. No, patřilo, ale k téhle taky. Což jsem zjistila až po škrtnutí města a odevzdání testu. Pokud mám to ostatní dobře, mohla by to být dvojka, tu přežiju, ale jestli ne, budu neskonale vděčná aspoň za trojku.

Pak se psala matematika. Dokud jsme ji dělali na základce, kde byla snad čtyřikrát pětkrát týdně, hlava mi počítala sama. Teď? Po roce matematiky na umělecké střední mé logické buňky nadané na počítání zdegenerovaly! Dostali jsme nového profesora. Chápu to od něj skvěle (na rozdíl od skupiny, která si teď stýská po té profesorce, kterou vyhnali), ale zmatkuju čím dál víc, neuvědomuju si potřebné věci ke správnému dopočítání, zapomínám a prostě nemyslím! První test byl za dva, což mě neskonale překvapilo. Nechápu, jak jsem blbec mohla zaměnit "zobáčky". :D Znamínka pro větší-menší. Všechny tři ze tří příkladů porovnání u nějaké funkce, už nevím, co to bylo. Ale to bych ještě snesla, moje blbost.
Ale co to má znamenat, když mi k jednomu grafu napsal, že mi tam něco chybí u popisu, jestli je funkce lichá, sudá, prostá, omezená, kde má případné maximum, minimum atd. atd. atd. Zkontrolovala jsem to všechno, měla jsem všechno! Šla jsem za ním. A dozvěděla jsem se velmi zajímavou věc. Chybělo mi tam: není sudá, není lichá, není prostá, nemá maximum, nemá minimum... Za tohle mi strhl body. To mi už vadilo, protože - nevím tedy proč, pro mě to je logické, pokud se mě nezeptá přímo: má funkce maximum - odpovím: nemá maximum - mám ve zvyku prostě neřešit, co to není, ale hlavně co to je! Co je mi do toho, že není lichá? Já to vím, nenapsala jsem to, tak je jasné, že taková není. Tímhle stylem bych si mohla nahnat stovky bodů a jeden příklad za všechny uvedu za chvíli.
Rozhodla jsem se, že jestli dostaneme test na stejné téma ještě někdy, napíšu mu tam, že funkce není růžová, a bude mi to muset uznat, když boduje věci, popis vlastností, které nejsou. Nemohl by říct, že to není pravda, takže příště využiju toho, že jsem "umělec" a budu to řešit správně "umělecky". Možná napíšu, že není fialová. Ještě uvidím, jaký ten den budu mít náladu a jakou barvičku si zvolím.

Ehm, tak to byl první test. To, co jsme psali v úterý, jsem chápala, jen jednu věc jsem úplně zapomněla a uvědmila si, že prostě nevím. To byl hrozný okamžik, věřte mi. :D Možná bych se k tomu nějak dostala, ale to bych musela mít ohromné množství času. Doufám, že jsem u ostatních věcí nic nezblbla, protože mi to šlo podezřele rychle - to nikdy není dobré znamení. Nejhorší ale na tom profesorovi je, že s námi probírá jen ty nejlehčí příklady, že to je vlastně všechno na stejném principu, tak proč furt psát příklady, že? No, já bych byla za to ráda. Jenže ho chápu. On stráví několik hodin vysvětlování pořád toho samého dokola, probíráním látky ze základky, protože to prostě málokdo z nich zná a pamatuje si to, řeší tam zlomky, mocniny, odmocniny, šílí z toho, že nejsou schopní dosadit čísla do vzorce, který je napsaný na pravém křídle tabule, že furt nadávají, k čemu bude umělcům matematika, že umělci jsou na matematiku blbí a že to prostě nemůžou chápat... Tím mi chcete říct, že jsem špatný umělec, když mě baví předměty jako matematika, fyzika, chemie atd. atd.? To mě ranilo, opravdu. (Občas mě štve, že mě hází do jednoho pytel se sebou, když prohlašují, že to tam prostě nikdo nechápe. Já jsem nikdo? :D Těší mě.) A pokud tedy jsem "pravý" (=skvělý) umělec (*upřímně pobavený smích*), tak v tom případě jsem blbec na logické předměty? To mě ranilo taky. Myslím, že jsem něco mezi, ani skvělý matematik, ani skvělý umělec. A jen díky tomu proplouvám školu s dobrými známkami.
Kdyby pořád tak neremcali, mohl s námi profesor klidně probrat i ty těžší příklady a bylo by to všechno v pořádku. Jenže to oni ne. Ono se tam čtvrt hodiny (nekecám) řeší to, jak může být x1/2 druhá odmocnina z x, pak samozřejmě následují otázky, kde vzal to druhá odmocnina, když tam u toho žádná dvojka není, pak přijde vysvětlování, že se prostě dohodlo, aby se to nemuselo pořád psát, u druhé odmocniny tu dvojku nepsat, což znamená, že když tam není číslo, je to prostě druhá odmocnina, stejně jako se nepíše jednička u pět na prvou a-tak-dále-a-tak-dále-a-tak-dále... Uf! A pak má člověk rozvíjet logické myšlení, když se za hodinu napíše pět příkladů, ale keců je kolem toho strašně moc. Ano, štve mě to, a hodně. Doufám, že už testy opravil... chtěla bych, ale pochybuju. Asi si budu muset ještě počkat.

Včera jsem si ale špatné pocity srovnala testem z češtiny. Učila jsem se, bavilo mě to, lezlo mi to do hlavy, co víc si přát? Vím o jedné špatné věci, a tu už jsem si vyjasnila. Ono to je těžké, když každé skupině píše trochu (a někdy i dost) odlišné poznámky, u některé vynechá tamto, u druhé zase něco jiného, ale pro obě skupiny má stejný test. Prosto se stane, že se občas nějaká definice vytratí a člověk ji musí tahat z fantazie. Ale vím, měla jsem si to najít na internetu, ale chápu, že mě to nenapadlo. Nebo jsem si měla vzít tu učebnici, nad kterou jsem ráno opravdu přemýšlela, že si ji vezmu, a najít si to tam hned po tom, co nám řekla, jaké věci tam přibližně budou poslední hodinu.
Napsala jsem toho hodně, málem jsem potřebovala další A4 (:D), ale nakonec jsem to nějak naplácala na jeden list. Snad to přečte. Doufám ale, že jsem tam nezapomněla to, na co se přesně ptala. Otázky byly dlouhé a diktovala rychle, proto jsem psala jen nějaké poznámky, abych věděla, o čem se mám rozepsat. Jestli mi tam ale bude chybět to jedno důležité, bude to špatně. Ale věřím si, v češtině ano. (Kéž bychom ale konečně jednou psali i obyčejný diktát!)

Ohledně psaní jsem zažila nával inspirace a nestíhám nic. Učit se, ani psát. Všeho je najednou moc. (To nemůžeme psát testy průběžně, aby měli ve čtvrtletí známky, než abychom toho psali strašně moc ten týden, co je porada a rodičovské schůzky (nebo jak se tomu nadává)? A to si to Múzák nemůže naplánovat lépe? Asi taky ztratil diář...)
Taky se tak těšíte na vánoční klid? Někdo může říct, že to klid vůbec není, ale já se toho držím. Kupování dárku neberu jak maniak, je volno, takže se snažím být opravdu v klidu. S čím se stresovat, další rok budou Vánoce taky. Dárky se navíc můžou dávat po celý rok, není pravidlo je dávat jen o svátcích. Vánoce jsou svátky klidu, míru a pohody. Proč se toho tak málo lidí drží a Vánoce jsou to období, kdy jsou někteří z nich v tom největším stresu?

Inspiraci zdar!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 quesa quesa | Web | 15. listopadu 2012 v 15:32 | Reagovat

Áááá...grafíky ty už máme víceméně za sebou :D Díkybohu za to :D
Já teď trpím fyzikou..mechanika kapalin  plynů...?!?! vůbec nic mi to neříká :D
...Každopádně škola je důležitejší než psaní...sice ne o moc ale je :D ...tak se pořádně uč, ta naše umělkyně :D

2 Anet Anet | Web | 17. listopadu 2012 v 19:47 | Reagovat

Obdivuji lidi, které baví matematika, já jí prostě nechápu, neumím, i kdy bych popsala stovky archů, nepochopím, mohla bych se postavit i na hlavu a prostě nic:-D

3 valentina-montevecchi valentina-montevecchi | E-mail | Web | 18. listopadu 2012 v 23:16 | Reagovat

nechceš spřátelit na da? mám taky účet na něm ;)

4 Selenne L. Athi Selenne L. Athi | Web | 20. listopadu 2012 v 7:54 | Reagovat

soucítím s čtvrtletními testy. zřejmě to je nějaká skupinová halucinace učitelů, že si řeknou: "jé, hele čtvrtletí - BAM! Musím dát čtvrtletku, musím dát čtvrtletku! Musím dát čtvrtletku!" :D

jinak vysvětlivka - POV (je v AJ) Point Of View - tedy úhel pohledu jednotlivých postav (jak v ich-, tak v er-formě) ;) a v klidu, já to taky do nedávna nevěděla.

5 Aninka ;) Parobková Aninka ;) Parobková | Web | 20. listopadu 2012 v 15:26 | Reagovat

nenávidím štvrťročky ..:D

6 KatyRZ KatyRZ | Web | 24. listopadu 2012 v 21:50 | Reagovat

Já si právě užívám jediné opravdové volno za celý rok. Volno v tom slova smyslu, že se válím doma a vyspávám. Dovolená je u nás vždycky akční, ale teď jsem doma s dcerkou po odstraňování mandlí a ta musí být v klidu. A o Vánocích žádné volno neočekávám - na poště se na svátky volno nedává... Jinak se na ně ale ohromně těším...

7 Amia Amia | Web | 26. listopadu 2012 v 21:57 | Reagovat

Huh, to byl výžblept :-D

S tou matikou by mě taky štvali, naštěstí u nás ve třídě nebyl nikdo až tak nevímco, aby řešil, proč se u druhé odmocniny nepíše ta dvojka. Prostě nepíše, konec tečka :-D

8 Berenika Berenika | E-mail | Web | 9. prosince 2012 v 13:15 | Reagovat

Další, kdo je na internátu!
Já osobně si ten svůj zamilovala, i když někdy mě přebytek Twilight + pohádek, které si pouští spolubydlící, trochu deprimuje. Já jsem knihovnice a dobrovolně přiznávám, že sama občas něco jako "my jsme knihovníci/umělci, my prostě tyhle předměty nechápeme" použiji. Snažím se tomu už vyhýbat a zelenám závistí když čtu o dobrých známkách z matematiky. Já jsem schopná učiteli na dvě A4 popsat, co musím udělat, abych ten příklad vypočítala... Problém je v tom, že ho nevypočítám. Oproti tomu i na střední mám v Češtině samé výborné. Až na jednu v závorce, ze vstupního testu, která je chvalitebnou a kterou neustále propaluji nenávistným pohledem :-D Čtvrtletky jsou moje noční můra. Naštěstí knihovníci mají některé předměty tak málo, že nás z nich učitelé nezkouší, dokonce z chemie nemáme ani učebnice. A stíhat k tomu psát ještě něco většího? To už by bylo příliš! :D Na druhou stranu umělecká škola musí být dobrá. Já se rozmýšlela mezi tou a knihovnickou. Jak je vidět, knihovnická škola zvítězila a to nakonec jsem za to ráda, jsem špatný umělec.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama