Toho, kdo mi v posledních dnech psal skrz vzkazník v menu, prosím, aby mě kontaktoval na e-mail: blogerkasiwa@seznam.cz. Vzkaz bohužel neobsahoval žádné kontaktní údaje. Děkuji.

Těsně mě minul hozený věnec s lístečkem: "Vyznamenání!"

31. ledna 2012 v 15:15 | Siwa |  Slovo za slovem 2012
... A hned nato mě zasáhl šutr zabalený do papíru se slovy: "Když se budeš snažit, vylepšíš si to, ale teď máš smůlu!!!"


Jak tak koukám na ten výpis vysvědčení.. no, po zakrytí jednoho předmětu mi z toho vylezla pěkná práce, ale jakmile odsunu prst, dobrý pocit je v čudu.

ČESKÝ JAZYK A LITERATURA - 1
K tomu nemám, co říct.

ANGLICKÝ JAZYK - 3
Ano, štve mě to, ale ne tolik, jako fakt, že kdybych byla ve druhé skupině (ta s "horšími" angličtináři), měla bych dvojku, ne-li jedničku. O tomhle by to ale bylo na dlouho.
Na začátku roku u nás v "lepší" skupině byla jedna dívčina, angličtinu neuměla, měla špatné známky, ničemu nerozuměla apod. To i já jsem byla na lepší úrovni. Přešla do té horší skupiny, prý u nás nemá, co dělat. Když dostala výpis, projela ho očima a zvolala: "Týjo, já mám z angličtiny dvojku!" Ano, vzhledem k tomu, že vaše profesorka anglicky neumí a kdejaký žák má lepší přízvuk a výslovnost než ona, která byla několik let v Americe/Anglii, a tím pádem musí být hodiny s ní opravdu velmi náročné na učení (=ironie), dostáváte za své vědomosti, které jsou mnohdy rozsáhlejší než její, lepší známky.

Pamatuji si, jak jsem na základce vyšilovala, že lidé v "trojkařích" (na angličtinu) nemůžou dostat lepší známku, než trojku (ledaže by se kompletně vyměnili učitelé na škole, kteří byli právě tohohle názoru), "dvojkaři" lepší než dvojku a... no "jedničkáři" samozřejmě nic lepšího než za jedna dostat nemůžou. Přišlo mi to nespravedlivé vůči nim, protože jako trojkaři se neučili všechno, ale jen - dejme tomu - jednu třetinu maxima, co nám škola byla schopna poskytnout. Pokud to všechno uměli, nevidím důvod, proč jim nedat jedničku, když víc se toho v té skupině naučit nemůžou. Jde to pochopit? No, raději přikládám takové schéma (ano, je to na ubrousku).


Každému nám bylo předloženo jiné množství, záleželo pak na nás, kolik z toho jsme si pamatovali. Jedničkáři věděli 100 % toho svého, dostali jedničku, ale když trojkaři věděli 100 % z toho, co mohli maximálně znát, dostali za tři. Trochu divné ne?

A jak na tom jsem teď? Tady u nás se to pravděpodobně dělá tak, jak jsem chtěla, aby se to dělalo na základce. Oni mají nějaké maximum, pokud to splní, dostanou za jedna. U nás je ale to samé množství třeba za trojku. Mělo by se na škole známkovat stejně, pokud máme stejné znalosti jako oni, proč bychom měli mít každý jinou známku?

Myslíte si, že až člověk půjde na vysokou, zeptají se ho při pohledu na známku z angličtiny: "A byl/a jste v horší nebo lepší skupině?"

Nemyslete si ale, že jsem nějak extra naštvaná. Známka mým znalostem akorát vyhovuje, jen mi přijde trochu divné, že holka s angličtinou na nižší úrovni má lepší známku. Kdyby byla u nás, nejspíš by propadla... taky jí to hrozilo.
Do té druhé skupiny bych nikdy nešla, prý je to tam "lážo-plážo", ale já se chci něco naučit. Tenhle přístup a profesorovo vysokoškolské známkování nás donutí se to vážně naučit. A to já chci. Chci něco umět.

OBČANSKÁ NAUKA - 2
To se dalo čekat. První test byl za tři, další za jedna... Problém je ale v tom, že profesor neumí správně formulovat otázky (i věty) a proto se může stát, že v testu najdete úplně nesmyslně poskládané otázky, že nevíte, na co se tedy ptá, nebo je tam pár otázek jinak zformulovaných, ale prakticky ptajících se na to samé. Jakmile to ale stejně napíšete, je to špatně. On se přeci "ptal na něco jiného".
Ne že by mě to nebavilo, ale holt se mi učitel, ač se zarputile bráním, začíná víc a víc příčit.

MATEMATIKA - 1
Nepotřebuje komentář. Sice bych na profesorce našla spoustu věcí k rozebrání, ale zatím se mi nechce. :)

FYZIKA - 1
Taktéž, máme stejnou profesorku.

TĚLESNÁ VÝCHOVA - uvolněna
Na tom výpisu to tak krásně září.

DĚJINY VÝTVARNÉ KULTURY - 1
Baví mě to. To je asi jediné, co k tomu říct.

VÝTVARNÁ PŘÍPRAVA - 1
Asi jsem na tom lépe, než jsem si myslela.

FIGURÁLNÍ KRESLENÍ - 1
Taktéž.

MODELOVÁNÍ - 2
Holt v tom nejsem tak dobrá.

POČÍTAČOVÁ GRAFIKA - 1
V tomhle ale jsem.

PLASTICKÁ ANATOMIE - 1
Těsně. On totiž pak ty známky z lebek ze začátku roku nepočítal. Známka ze sešitu tedy byla i známkou na vysvědčení. Takže kdo neodevzdal sešit, měl neklasifikováno. A že jich bylo hodně.

INFORMATIKA - 1
Stejně jako s počítačovou grafikou.

PÍSMO - 2
Nedokážu čtvrtku udržet dostatečně čistou na jedničku. :D

A CO VY? DOPADLI JSTE PODLE SVÉHO OČEKÁVÁNÍ NEBO VÁS VYSVĚDČENÍ ŠOKOVALO?
...

Nejspíš brzy sepíšu článek o tom, jak na mě působí jednotliví profesoři a profesorky. Někteří jsou zajímavým předmětem ke zkoumání z psychologického hlediska.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Líštička Líštička | 1. února 2012 v 8:47 | Reagovat

Tssss... Nebuď z toho rozhodená, polročné vysvedčenie je nič, koncoročné je dôležité :-) a na strednej som ja už známky vôbec, ale vôbec neriešila, neočakávala som, že budem mať čisté jednotky od hora dole ako na základnej 8-) lietali potom aj štvorky a upomienky, že prepadám na polroka (matika, fyzika), ale nakoniec som to nejak vždy zmákla a aj na tú vysokú som sa dostala :-D takže stačí len trošku zabrať a pôjde to samo, neboj a bude aj vyznamenanie :-D držím palce!!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama