Toho, kdo mi v posledních dnech psal skrz vzkazník v menu, prosím, aby mě kontaktoval na e-mail: blogerkasiwa@seznam.cz. Vzkaz bohužel neobsahoval žádné kontaktní údaje. Děkuji.

Z Housky, brány do pekel

29. srpna 2011 v 12:34 | Siwa |  Fotím...
Houska, brána pekelná... Hrozně jsem se těšila na nějakou vážně hlubokou jámu, průvodce o ní taky pořád mluvil, ale nakonec... Ale to povím na konec... Nebo možná o něco dřív.

(Předem oznamuji, že některé fotky jsou s mojí blogovou adresou, jiné ne. Úpravy mne zmohly, že už na to nemám sílu. Ty, co nejsou "podepsány" jsou bez jakýchkoliv úprav, ostatní jsou upraveny.)

Nejvíc akce bylo cestou autem. Zvláštní, že ať jedeme kamkoliv, bereme to bezděky vždycky těmi nejdelšími, nejnáročnějšími a nejnesmyslnějšími cestami. Jedeme na Housku a nejdřív jsme samozřejmě jeli úplně někam jinam, než hrad stojí. Pak jsme se tedy vydali (snad) správným směrem, ztratili jsme se ve vesnici (nebo malém městečku), jelikož tam něco předělávaly a všude byly objížďky a nelžu půl slova - vážně skoro žádné značky. Dostat se na silnici vedoucí k Housce, to bylo něco. Poradila nám jedna paní a teprve když jsme tedy jeli cestou jí popsanou, narazili jsme na malou bílou cedulku s nápisem "Hrad Houska" a šipkou na plotu nějakého domu. No, vymotali jsme se a s úlevou jeli dál.

Když jsme vjeli do lesa, kde se cesta začala tak trochu měnit v prašnou lesní cestu a byla stále strmější, začali jsme pochybovat, že jedeme správně.
"Neříkala jsi, že je ten hrad na rovině?"
"Na rovině na kopci. Na tom kopci je taková rovina..."
"Prý se to dá dobře dobýt."
Plus na tom bylo, že jsme "potkali" jeden nádherný, vysoký most, jezírko, na kterém jakoby rostly stromy, keře a tráva (bohužel jsme to při zpáteční cestě nenašli, takže nemám fotky) a jeskyňky ve skále. Kdybychom jeli jinudy, tohle bychom nenašli.

Když jsme vyjeli ten strmý kopec s úzkou cestičkou, vjeli jsme na silnici, po které se valila auta...
"Já říkal, že někde bude normální silnice..."
Tak jsme jeli dál, zaparkovali na lučním parkovišti (:D) a vydali se k Housce.

Konal se tam jarmark a zboží bylo nádherné. No uznejte sami.

Prohlídka byla zajímavá, ale moc jsem z ní neslyšela, jelikož jsem vždy čekala, než mi lidi odejdou ze záběru, což mě připravilo o dobrou půlku přednášky, která se konala ve vedlejší místnosti, a druhou jsem neslyšela kvůli kvílícím a brečícím dětem a kašlajícím dospělým. Mám ale fotky, což byl důvod, proč jsem tam šla.

Uprostřed jakéhosi nádvoří byla malá kašna a v ní samozřejmě penízky. Ale i kreditní karty.

Medvěd je rozmazaný, ale líbí se mi. Byly tam zajímavé exempláře. (viz nahoře) :D

Fotka níže je zrcadlově převrácená, na hradě byste to viděli obráceně.

Tahle fotka oken kaple není žádný zázrak, ale mě se líbí...

Dovolím si citovat text z neoficiálních stránek hradu. Jde o záhady. Tady konkrétně o kapli, jejíž okna jsou na fotce výše.

"Hradní kaple stojí přímo uprostřed hradu, zatímco hospodářské budovy jsou umístěny mimo areál. Tento fakt vzbuzuje otázku, proč tomu tak je. Mnoho historiků se domnívalo, že je zde ukryto něco, co se nesmí dostat ven. Po celá staletí se na téměř bezvýznamný hrad, který ležel mimo všechny obchodní stezky, sjížděli významní čeští páni.

Tajuplnost kaple ještě podporuje fakt, že její zdi jsou neustále vlhké a porostlé lišejníkem, ale okolní stěny jsou naprosto suché."

Přiznám se, že jsem na zdi nesahala, jelikož průvodce nás slušně požídal, abychom na ně nesahali, protože fresky na nich jsou prý evropskou památkou nebo něco takového. Nicméně ale jedna (možná stejně stará) dívčina buď trpí nedoslýchavostí nebo jinou nemocí, a zdi tam ochmatávala po celém obvodu. Nechápu. Takže ona by jistě mohla potvrdit nebo naopak vyvrátit tvrzení o vlhkých zdech.

"Další záhada se vztahuje k fotografování. Fotky z Housky prý nikdy dobře nevyjdou. Buď fotografovaná osoba nehledí do aparátu, nebo se snímek nezdaří vůbec. Většina lidí tuto skutečnost potvrzuje. Pokud jim nevěříte, vyzkoušejte to na hradě sami, třeba se vám snímek vydaří."
Více záhad spojených s Houskou ZDE.

No, přiznávám, že většina fotek se mi nepovedla, ale je to mnou, jelikžo se mi takhle "daří" vždycky. Když se podívám na originály fotek, nevydím rozdíl v jiných fotkách. Nemůžu tedy jistojistě potvrdit toto tvrzení, protože i pár fotek se povedlo, ale je pěkné si myslet, že to vážně nejde. :D

Po prohlídce jsme si sedli k lavicím a najedli se. Já mezitím hledala nějaký objekt k focení. Právě přišla skupinka s dvěma psy. Pohled toho pejska mi nepřišel nijak nadšený, asi se nudil jako já. Tohle je prostě fotka bez přemýšlení, prostě jsem blejskla, bohužel pozdě, takže tam je vidět pouze zadní část pejska číslo dvě.

Náladu mi zkazil fakt, že jsme žádnou díru do pekel neviděli. Nevím, kde by měla být, jestli to je jen pověst nebo je z bezpečnostních důvodů "zašpuntovaná". Místo pohledu do hlubin jsme stáli asi půl hodiny frontu do horoucích pekel. Ano, byl to zážitek, bylo to tam nádherné, ale byla to prostě komedie. Pohled do hlubin s myšlenkami, jestli tam někde dole je vážně peklo nebo nějaké podsvětí by byl možná taky zajímavý.

První místnost byla vážně nádherná. Tolik nápadů... Bohužel se tam nemohlo fotit. Škoda, že neumím rychle a přesně skicovat, mohla bych si to zaznamenat na papír a použít to třeba do nějakého příběhu, ale takhle to do pár týdnů zapomenu nebo se mi to v hlavě hodně zkreslí.

Nejvíc se mi líbily pařáty. Jeden držel svíčku, která osvětlovala místnost, další byla na vrchu jakéhosi kyvadla nebo čeho... prostě nádherné. Našla jsem jednu takovou hnátu na jednom z kovových výrobků na jarmarku, ale kvalita i úhel jsou špatné. Nebyl to hlavní předmět fotky, ani jsem si toho nevšimla, ale snad to trochu pomůže si to představit. (viz výřez vpravo)

Byla tam pak spousta dalších věcí, které bych si ráda vyfotila, ale tahle pravidla na rozdíl od ostatní, co tam s námi byli, dodržuji. Zákaz focení, ale lidi si to tam stejně fotí a čertovi a Luciferovi v druhé, nižší místnosti to ani nevadilo. Nechápu.

Na parkovišti stálo pěkné auto. :) Kdo hraje Mafii 2, nejspíš s něčím podobným už jezdil. :D

Na dolním parkovišti pak stály dvě motorky. Fotila jsem je ve spěchu, aby mě majitelé nechytili. Představa, že by se nějakému typickému motorkáři nelíbilo, že si jeho krásku fotím, se mi nezamlouvala, proto jsem jen blejskla a nesnažila se fotit nijak kreativně. Přesto se mi fotka líbí. Motorky (stejně jako kočky, psi a vůbec zvířena kromě lidí) jsou fotogenické v každé situaci.

Vedle silnice ve skále vidíte ty jeskyňky. V jedné z nich byla i malá ohrádka. Nevím, co to je, jestli pozůstatky pravěkého života, ale plánuju se pokusit něco o tom najít. Bohužel jsem si nestačila všimnout, u jakého města/vesnice to je.

Pokud jste to dočetli, gratuluji, máte trpělivost, kterou spousta lidí moc neoplývá. Patříte k těm šťastnějším. :D Já děkuji za přečtení článku a prohlédnutí fotek.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Handle Handle | Web | 29. srpna 2011 v 12:54 | Reagovat

Ahoj, jmenuji se Handle a založil jsem blog, kam chci dávat mé nahrávky, kde zpívám (ale i osobní články o mém životě, více informací na mém blogu). Chtěl bych co nejvíce pravidelných návštěvníků, ale nechci psát jen bezduché reklamy a proto píšu blogům, které mě opravdu zaujaly a chci je číst, zda-li by nechtěli spřátelit. Teď budu rád za každý vyměněný odkaz a návštěvu. Budu rád, když mě podpoříš.  Rozhodni se a dej mi vědět. Zatím se měj a díky.

PS. Skvělej citát v záhlaví! :)

2 Tarina S. Tarina S. | Web | 29. srpna 2011 v 13:20 | Reagovat

Tam jsem nikdy nebyla, ale vypadá to hezky .) Fotky jsou dost dobrý! Ta kaple, pařát, pes, motorky a auto se mi líbí nejvíc! :-D Mě vždycky hrozně baví zjišťovat si ty legnedy a záhady a další věci spojený s místama, který jsem viděla! :D

A premiéra Hunger Games by měla být někdy 23.3.2011, ale je možný, že to ještě posunou :/ :D Tys taky četla všechny ty knížky ze série? Mě je doporučila kámoška a od tý doby jí miluju. :-D

3 Amia Amia | Web | 29. srpna 2011 v 13:48 | Reagovat

Fotky jsou krásné, jestli jsi tak pečlivě vybírala nevím, ale mně se zdají povedené. Aneb, co není rozmazané natolik aby nebyl poznat focený objekt nebo doopravdy špatně osvětlené, jsou dobré :D
Ne vážně. Dobré fotky. Kaple mě zaujala, mám ráda takové záhady.

4 Ami Kimichi ^_____^ Ami Kimichi ^_____^ | Web | 29. srpna 2011 v 14:39 | Reagovat

WOW! Tak to ti taky přeju hodně štěstí :-) Jsem ráda že se na střední těšíš. Nemáš se fakt čeho bát, bude to jiný, hned si to zamiluješ :-D A ohledně toho snu, děkuju :D Co ty víš, třeba se jednoho dne potkámě někde v nějaké firmě a budem navrhovat časopis. Život je nevyspytatelný :-D  :-D

5 Tarina S. Tarina S. | Web | 29. srpna 2011 v 15:18 | Reagovat

Jé a děkuju za ten odkaz, funguje! Tak snad brzo vyzkoušim, jak neumim udělat rovnou čáru :-D

6 quesa quesa | E-mail | Web | 29. srpna 2011 v 15:26 | Reagovat

Na Housce jsem byla asi před dvěma roky s pár lidmi z naší knihovny. A můžu ti říct jen jediné. Buď ráda, že jsi tam nešla pěšky :D Ten krpál byl hroznej. Jinak průvodce nám říkal, že vstup do pekla je právě v té kapli, pod jednou deskou. A že se snažili vchod zničit a tak, tak tam postavili kapli. Ještě jinak tu místnost s těma vycpanýma zvířatama si pamatuju, bylo to tam úžasný. Hlava na hlavě. :D
Když si ještě vzpomenu na naši cestu na Housku, musím ti říct, že jsme na tom byli asi stejně :D
Šli jsme po cestě a měli jsme dojít k hospůdce, ale pod Houskou jsme zjistili, že jsme ji asi o kilák obešli :D A pak na cestě zpátky jsme v té hospůdce byli a vzali jsme to zkratkou na vlakový nádraží...jaký bylo naše překvapení, když jsme se po půl hodině, vrátili zpátky k hospůdce :D
Nebýt kastelána a ještě jednoho pána, co nás hodili na nádraží, nevím jak bychom dopadli :D

7 C.ind.ere.lla C.ind.ere.lla | Web | 29. srpna 2011 v 15:30 | Reagovat

Na Housce jsem byla, ale je to už hodně dávno. Jediný, co si z výletu pamatuju, je, že na nádvoří byli šermíři a hráli nám souboj. Ale jinak ten hrad špatnej neni.
Ta fotka s pavučinou a ta s mostem jsou vážně dobrý :)

8 Handle Handle | Web | 29. srpna 2011 v 15:51 | Reagovat

Děkuju, málokdo podpoří blog při začátku :) někdy v noci se objevíš také v oblíbených :) PS. Karla Jecha znám také a líbí se mi na něm snaha něco dokázat a jinakost... :)

9 Sakura Minamino / Tweedledee Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 30. srpna 2011 v 12:17 | Reagovat

Na Housce jsem byla dvakrát, jednou na soutěži se sborem, kdy autobus netrefil a pak s námi couval z kopce, a podruhé na rodinném výletě, kdy jsme samozřejmě opět trefili až na druhý pokus :D Hrozně se mi líbí série fotek pod mědvědem až po kapli, na tom gaučíku v červeném salónku jsem si i poseděla (dodnes nevím, jestli se to smělo nebo ne ^^") Na kapli jakožto zónu negativní energie jsem se obzvlášť těšila, když už jsem navštívila i zónu pozitivní energie v Panenském Týnci, jen mě mrzí, že jsem na tohle asi vážně málo vnímavá, protože to na mě nijak extrémně nepůsobilo

10 Veru Veru | E-mail | Web | 31. srpna 2011 v 13:22 | Reagovat

Taky jsem chtěla o letošních prázdninách na Housku, ale nějak mi to nevyšlo. Určitě to tam musí být pěkné. Fotky se ti povedly a článek je moc hezky a poutavě napsaný. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.